Naar "Mijn trainingen"

Technologiesector niet bang voor robotisering

Gepubliceerd op 22-02-2018, door De Redactie

80 procent van de technici ziet de aankomende robotisering en digitalisering niet als een bedreiging, maar als kans. Dat blijkt uit onderzoek onder 7.000 personeelsleden door FME, de ondernemersorganisatie voor de technische industrie. Werknemers in die sector denken dat het werk uitdagender zal worden, maar verwachten dit te kunnen opvangen via voortdurende scholing. 90 procent is bereid zich te laten (bij)scholen. Een gunstige uitslag, want de technologiesector dreigt de komende jaren 120.000 mensen tekort te komen. Volgens FME is het dan ook passend om te investeren in scholing en ontwikkeling, zodat het tekort aan technici aanpakt kan worden.

 

Zie ook:

https://www.fme.nl/nl/nieuws/medewerkers-industrie-laat-robots-komen

Technologiesector niet bang voor robotisering
BLOG 22-06-2021 || door: Denise Molijn Molijn maakt de balans op: online is een blijvertje!

Waar staan we na 15 maanden thuiswerken, online vergaderen, een minimaal sociaal leven en een stuwmeer aan vrije dagen omdat we toch negens naartoe konden? Welke inzichten over werk, werkplek en werk-privé balans hebben we gekregen? Wat hebben we bereikt en wat hebben we gemist? Essentiele vragen nu de laatste maatregelen losgelaten lijken te worden en we weer meer keuze krijgen in wat we wel en niet doen.

NIEUWS 07-06-2021 || door: De Redactie Thuis en op kantoor: hybride werken is het nieuwe normaal

Nu het einde van de coronamaatregelen in zicht lijkt, zijn bedrijven en overheden bezig met hoe en vooral waar in de toekomst wordt gewerkt. Thuiswerken blijft daar deel van uitmaken, maar het kantoor ook: hybride werken noemen veel bedrijven en de overheid dat.

NIEUWS 20-04-2021 || door: De Redactie Meer werkenden volgen opleiding voor persoonlijke ontwikkeling

De coronacrisis lijkt een positief effect te hebben op de persoonlijke ontwikkeling van de Nederlandse beroepsbevolking. Van de mensen die in coronatijd besloten meer en verder te leren, koos de helft voor een training of opleiding het gebied van persoonlijke ontwikkeling, zo blijkt uit onderzoek van Intermediair en Springest.