Naar "Mijn trainingen"

Experiment praktijkgericht leren gestart in Noord-Brabant

NIEUWS 26-04-2018 || Door: Bram Hart

Twee Brabantse zorginstellingen zijn een experiment gestart waarin ze nieuwe medewerkers in de zorg in de praktijk gaan opleiden. Dit betekent dat medewerkers niet eerst een opleiding hoeven af te ronden, maar dat ze gelijk in het werkveld in kunnen stromen. Tijdens hun werk volgen de kersverse medewerkers ook een opleidingstraject, zodat ze al werkend blijven leren. De nieuwe medewerkers worden in hun werkzaamheden continu begeleid en voeren geen handelingen uit waar ze niet toe bevoegd zijn.

De instellingen zien in deze aanpak een oplossing voor het enorme personeelstekort dat dreigt in de zorgsector. Het traject is een samenwerkingsverband tussen de zorginstellingen De Riethorst en Prisma  en opleidingsinstellingen Avans Hogeschool en opleidingscentrum G&D.

 

Zie ook: https://www.ad.nl/ad-werkt/experiment-direct-zonder-opleiding-aan-het-werk-in-zorg~a834f0a7/



Deel op:



Terug naar het nieuwsoverzicht

Laatste items

NIEUWS 17-01-2019 || door: De redactie

De banen van de toekomst

Wat voor baan bekleed jij over tien jaar? ...


NIEUWS 15-01-2019 || door: De redactie

Visie op werk tot 2022

Het ROA blikt vooruit ...


NIEUWS 09-01-2019 || door: De redactie

Een derde van de werkende Nederlanders gaat voor opleiding of cursus

Aan het begin van dit jaar publiceerde online pensioenuitvoerder BeFrank de resultaten van haar nieuwjaarsonderzoek onder werkende Nederlanders. ...


NIEUWS 03-01-2019 || door: De redactie

Gratis ontwikkeladvies voor 45-plusser

De subsidieregeling 'Ontwikkeladvies voor 45-plussers' wordt uitgebreid ...


NIEUWS 20-12-2018 || door: De redactie

Werkgevers: nog te weinig werknemers zijn actief met hun loopbaan bezig

Ongeveer de helft van de werkgevers geeft aan dat hun personeel nog te weinig met opleiding en ontwikkeling bezig is. ...


NIEUWS 18-12-2018 || door: De redactie

Hoe besteedt de gemiddelde Nederlander zijn tijd?

Onze tijdsbesteding is anders dan we denken ...