Naar "Mijn trainingen"

Haal meer uit je loopbaan

Filter op competentie

.. zoekresultaten, klik op de onderstaande tabbladen om de resultaten te bekijken.

Wanneer je zelf de regie voert over je eigen loopbaan, ben je in staat je werkplezier te vergroten. Mensen voelen zich nu eenmaal beter wanneer ze ergens goed in zijn. Als je werkt met plezier, kun je veel meer dan je denkt. Je haalt het beste uit jezelf, werkt effectiever en bereikt zo meer met minder moeite. Wanneer je weet wat je wilt en weet wat je kunt, ben je in staat echt waarde toe te voegen aan de omgeving waarin je werkt en leeft.

Ken je talenten | MBTI

Ben je een denker of een doener? Ben je een snelle beslisser, of stel je beslissingen juist uit? De Myer Briggs Type Indicator (MBTI) wordt in het bedrijfsleven veel gebruikt om inzicht te krijgen in persoonlijke kwaliteiten. MBTI gaat uit van de theorie dat mensen voorkeuren hebben en daardoor be ... Lees meer »

Regie over je leven en loopbaan | Proactief handelen

Heb je het gevoel dat jij de regisseur bent van je leven? Of heb je eerder het gevoel dat alles je overkomt? Deze training laat je ervaren hoe je kunt bereiken wat je wilt. Vaak kun je talloze redenen bedenken waarom het niet mogelijk is je doel te bereiken. Door ... Lees meer »

Personal Branding | Identiteit en invloed

In de huidige tijd is het belangrijk dat je als werknemer echt werk maakt van je eigen 'inzetbaarheid'. Gewoon je werk doen is niet langer voldoende om je baan te houden. Voor een succesvolle loopbaan is het noodzakelijk dat je je persoonlijkheid, kennis en ervaring inzet om je te onderscheiden ... Lees meer »

Persoonlijke effectiviteit | Timemanagement plus

Je hebt altijd wel iets in je hoofd dat je nog moet doen. Daarnaast komen er altijd dingen op je pad die prioriteit hebben. Soms vliegen de dagen voorbij zonder dat je precies kunt zeggen wat je hebt gedaan. Heb je teveel te doen, of heb je te weinig tijd? ... Lees meer »

Tijdens je werk onderhoud je veel verschillende relaties met collega’s en bijvoorbeeld ook met klanten. Hoe goed die relatie is, is afhankelijk van de manier waarop je met elkaar contact maakt. Haal het beste uit de samenwerking met collega’s en bouw een goede relatie op met klanten voor een maximale klanttevredenheid. Zo maak je van jouw collega’s en jouw klanten echte fans. Dit zijn mensen die graag met je werken en bij je terugkomen.

Succesvolle relaties | Klanttevredenheid

Wat is het geheim van een meer dan tevreden klant? Of een succesvolle samenwerking met een collega? Veel heeft te maken met de manier waarop je met elkaar in contact staat. Hoe luister je naar elkaar? Hoe maak je verbinding? Weet jij wat een ander beweegt? Pas als je echt ... Lees meer »

Samen kom je verder | Samenwerken

Met sommige mensen kan je altijd goed door een deur, met anderen lijk je vrij snel op meningsverschillen te stuiten. Mensen zijn nu eenmaal anders. De Myer Briggs Type Indicator (MBTI) wordt internationaal veel gebruikt om verschillen tussen mensen inzichtelijk te maken. Het laat eenvoudig zien hoe ... Lees meer »

Haal het beste uit je gesprekken | Gesprekstechnieken

Je wilt in je werk mensen zo goed mogelijk te woord staan. Of het nu een collega is die om hulp vraagt of een klant met een klacht. Wat een gesprek zo moeilijk maakt, is dat je niet altijd grip hebt op hoe een gesprek verloopt. Een collega reageert anders ... Lees meer »

Goede e-mails tevreden klanten | Klantgericht schrijven

Met een e-mail kun je razendsnel een vraag stellen of beantwoorden. Waarschijnlijk sta je niet altijd stil bij de impact die dat kan hebben op je relatie met de ontvanger. Een te kort of te snel geschreven antwoord kan zorgen voor miscommunicatie, onduidelijkheden, vertraging of zelfs irritatie. Je ... Lees meer »

We hebben allemaal dagelijks te maken met veranderingen. Op het werk, maar ook in de wereld om ons heen. Goed omgaan met deze veranderingen is essentieel. Stilstand is achteruitgang. Einstein zei het al lang geleden: ‘Elke dag hetzelfde doen en betere resultaten verwachten is krankzinnig’. Om op lange termijn toegevoegde waarde te creëren is het van belang dat je je ontwikkelt en op de juiste manier meebeweegt met verandering.

Veranderen is handelen | Omgaan met verandering

Hoe ga jij om met het fenomeen verandering? Nu functies en organisaties continu in beweging zijn, betekent dat al snel dat er aanspraak gemaakt wordt op je aanpassingsvermogen. Je bereidheid om mee te bewegen, te schakelen, te improviseren. Pas jij je makkelijk aan of is er iets wat je daarvan ... Lees meer »

Daag jezelf uit | Loopbaankansen

Een groot deel van wat we doen of niet doen, wordt bepaald door de manier waarop we denken. Is jouw glas half vol of half leeg? Hoeveel beren zie je op jouw weg? In deze training leggen we je denkpatronen onder de loep. Je ervaart welke mogelijkheden je zelf ziet ... Lees meer »

Maak werk van je loopbaan | Mobiliteit

De arbeidsmarkt verandert: contracten worden flexibeler, functies tijdelijker. Dit vraagt om een bewuste en actieve houding als je succesvol van werk naar werk wilt gaan. Als je pas aan je loopbaan denkt op het moment dat je geen werk meer hebt, ben je te laat! Hoe kun je zelf actief ... Lees meer »

Solliciteren met succes | Sollicitatietraining

Een baan voor het leven bij dezelfde werkgever is niet meer van deze tijd. Solliciteren hoort daarmee bij een moderne loopbaan. Hoe vind jij je weg in het aanbod van vacatures, waar zoek je? In deze training staan we stil bij alle facetten die bij het solliciteren komen kijken, van ... Lees meer »



Trainingen voor managers

Duurzame inzetbaarheid is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van werknemers en werkgevers. Met name voor managers ligt hier een belangrijke taak. Hun rol is cruciaal om van ontwikkeling van medewerkers een continu proces te maken. Het beste naar boven halen bij je medewerkers. Hoe doe je dat? Hoe geef je daar als manager op de juiste manier vorm aan? Ons managersprogramma helpt je op weg.

Zet je talenten goed in | MBTI voor managers

Wij geloven dat iedereen over unieke kwaliteiten en talenten beschikt. Een werknemer biedt toegevoegde waarde binnen een bedrijf als hij de kans krijgt die kwaliteiten en talenten optimaal te benutten. Hoe zet je die kwaliteiten effectief in en hoe vergroot je die toegevoegde waarde? ... Lees meer »

Van monoloog naar dialoog | Ontwikkeling en functioneren

Om je medewerkers te helpen hun toegevoegde waarde te behouden is het noodzakelijk hen te stimuleren in de ontwikkeling van hun kennis en vaardigheden. Vaak is het lastig daar de juiste aanknopingspunten voor te vinden. Waar lopen je medewerkers zoal tegenaan? ... Lees meer »

Positief Managen | Coachend leidinggeven

Hoe hulpvaardig ben je als collega en hoe initiatiefrijk laat je je zien bij een klant met een probleem? Gedrag van medewerkers bepaalt in grote mate hoe we hun functioneren en daarmee het functioneren van de organisatie ervaren. Hoe laat je jouw medewerkers floreren? ... Lees meer »